×
×

فائو درباره هجوم دوباره ملخ‌ها به ایران هشدار داد

  • کد نوشته: 6449
  • ۱۶ آذر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از سازمان خوارو بار جهانی (فائو) علیرغم اقدامات کنترلی شدید گله‌هایی از ملخ در دو طرف مرز هند و پاکستان یعنی جایی که به طور بی سابقه‌ای تولید مثل نسل سوم ملخ در ماه نوامبر آغاز شد، شکل می‌گیرد. برخی گله‌ها مهاجرت‌های فصلی‌شان را به سمت […]

    فائو درباره هجوم دوباره ملخ‌ها به ایران هشدار داد
  • به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از سازمان خوارو بار جهانی (فائو) علیرغم اقدامات کنترلی شدید گله‌هایی از ملخ در دو طرف مرز هند و پاکستان یعنی جایی که به طور بی سابقه‌ای تولید مثل نسل سوم ملخ در ماه نوامبر آغاز شد، شکل می‌گیرد.

    برخی گله‌ها مهاجرت‌های فصلی‌شان را به سمت غرب با گذشتن از دریای عرب به سمت شمال عمان آغاز کرده اند در حالی که گروه‌هایی در جنوب شرق ایران نیز ظاهر شده اند.

    مهاجرت گله‌ها احتمالا در طول ماه دسامبر به سمت جنوب غرب پاکستان، جنوب ایران و شمال عمان ادامه می یابد. 

    فائو هشدار داده است این کشورها باید کاملا هوشیار و آگاه باشند و تبعات زاد و ولد آنها می‌تواند با تاخیر در برخی مناطق تا زمستان وجود داشته باشد.

    بر اساس گزارش فائو در شاخ آفریقا گله‌هایی در اتیوپی، شکل گرفته و به سمت شمال سرازیر شده اند و پس از رسیدن به ساحل دریای سرخ اریتره جایی که تولید مثل آنها در حال انجام است متمرکز شده اند و حداقل یک گله از آن ضمن گذشتن از دریای سرخ به عربستان سعودی رفته است.

    سایر گله‌ها در اتیوپی به سمت شرق در اوگادن حرکت کرده و گله‌های دیگری نیز به آنها در شمال سومالی اضافه شدند.

    گله‌های بیشتری انتظار می‌رود شکل بگیرد و مسیر خود را به سمت جیبوتی،‌اوگادن،‌جنوب سومالی و شاید شمال شرق کنیا حرکت می‌کند.

    تعدادی از گله‌ها در ساحل دریای سرخ در یمن تشکیل شده و به سمت شمال در عربستان حرکت کرده اند. 

    گروه‌های بزرگ که در تابستان شکل گرفتند در سواحل دریای سرخ سودان ظاهر شدند.

    زادو ولد زمستانی در دو طرف دریای سرخ باعث خواهد شد که جمعیت ملخ‌ها افزایش بیشتری یابد.

    این وضعیت در مناطق غربی تقریبا آرام‌تر خواهد بود. جایی که تولید مثل‌های در مقیاس کوچکتر در بخش‌هایی از شمال “ساحل” ظاهر خواهد شد.

    سرویس خبری :بین الملل

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *