×
×

فائو مدیرکل جدید انتخاب می‌کند/۸۲۱ میلیون نفر در جهان دچار سوء تغذیه هستند

  • کد نوشته: 4929
  • ۲ تیر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان خواروبار جهانی  اعلام کرد: کنفرانس این سازمان از امروز ۲۲ ژوئن تا ۲۹ ژوئن در رم ایتالیا برگزار می‌شود. در این کنفرانس علاوه بر بررسی موضوعات جاری سازمان انتخابات مدیرکل جدید هم انجام خواهد شد. براساس این گزارش، امروز در چهل و یکمین کنفرانس فائو خانم «گریس […]

  • به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان خواروبار جهانی  اعلام کرد: کنفرانس این سازمان از امروز ۲۲ ژوئن تا ۲۹ ژوئن در رم ایتالیا برگزار می‌شود. در این کنفرانس علاوه بر بررسی موضوعات جاری سازمان انتخابات مدیرکل جدید هم انجام خواهد شد.

    براساس این گزارش، امروز در چهل و یکمین کنفرانس فائو خانم «گریس مایکل» برنده جایزه نوبل سخنرانی کرد.قرار است فردا ۲۳ ژوئن انتخابات مدیرکل جدید فائو انجام شود.

    جوزف گرازینو داسیلوا در حال حاضر به عنوان مدیرکل فائو فعالیت می‌کند.

    وی ۳۰ سال در بخش‌های مختلف سازمان خواربار جهانی از جمله امنیت غذایی، توسعه روستایی و مسائل کشاورزی و مدیرکل فائو فعالیت کرده است. مهم‌ترین برنامه وی در زمان مدیرکلی فائو رساندن گرسنگان جهان به صفر بود.

    سازمان ملل گزارش داده است که تعداد گرسنگان جهان برای سومین سال متوالی افزایش یافته است.

    بنا بر این گزارش ۸۲۱ میلیون نفر – یعنی از هر ۹ نفر یک نفر – در سال گذشته میلادی در جهان دچار سوء تغذیه بوده‌اند.

    گزارش تازه می‌گوید بیش از ۱۵۰ میلیون کودک یعنی بیش از بیست درصد کل کودکان زیر پنج سال در جهان، با فقر تغذیه بزرگ شده‌اند.

    گرسنگی و سوءتغذیه در حالی برای سومین سال متوالی بیشتر شده که در سال‌های قبل از آن روندی نزولی داشت.

    سازمان خواروبار جهانی برنامه‌های حمایتی از کشاورزی کشورها و همچنین تدوین برنامه‌های اصلاحی را برای آنها انجام می‌دهد. دفتر مرکزی فائو در رم ایتالیا قرار دارد.

    فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از سازمان‌های بین‌المللی است که در زمینه توسعه کشاورزی فعالیت دارد. سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ توسط ۴۴ کشور عضو سازمان ملل متحد تأسیس شد، اعضاء فائو شامل اتحادیه ارو‍پا و ۱۸۳ کشور جهان است.

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *