×
×

مصرف ماهانه ۶ هزار تن شیرخشک در کشور

  • کد نوشته: 479311
  • ۶ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک گفت: بنابر آمار متوسط مصرف ماهانه کشور ۵ تا ۶ هزار تن است، در حالی که تولید بیش از ۲ برابر این میزان است. به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سلیمی گفت: افزایش ۲ برابری قیمت شیر خام ناشی از مردمی سازی […]

    مصرف ماهانه ۶ هزار تن شیرخشک در کشور
  • رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک گفت: بنابر آمار متوسط مصرف ماهانه کشور ۵ تا ۶ هزار تن است، در حالی که تولید بیش از ۲ برابر این میزان است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سلیمی گفت: افزایش ۲ برابری قیمت شیر خام ناشی از مردمی سازی یارانه ها در بازار فروش تاثیر منفی گذاشت که عدم حذف تعرفه صادرات شیرخشک، کره و خامه موجب شد تا بار مضاعفی بر دوش تولیدکننده وارد شود.

    به گفته او، با توجه به پرداخت بهای شیرخام با نرخ جدید، کارخانجات شیرخشک قادر نخواهند بود که شیر را با قیمت تضمینی وزارت جهاد بخرند که امیدواریم هرچه سریع تر تعرفه های صادرات برداشته شود.

    سلیمی می گوید: بنابر آمار به طور متوسط ماهانه ۵ تا ۶ هزار تن شیرخشک مورد نیاز است، در حالی که میزان تولید بیش از ۲ برابر رقمی فعلی است.

    دبیرانجمن تولیدکنندگان شیرخشک گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه مجبور به فروش شیرخشک در بازارهای منطقه هستیم که به سبب پایین بودن قیمت بازارهای منطقه نسبت به بازارهای جهانی امیدواریم‌ تمهیداتی اندیشیده شود تا با تامین سرمایه در گردش تولید دچار چالش نشود.

    بنابر آمار پارسال ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن شیرخشک تولید شده و امسال برآورد انجمن تولیدکنندگان شیرخشک حاکی از آن است که میزان تولید ۳۰ درصد افزایش یابد.

    با اصلاح نظام یارانه و کاهش قدرت خرید خانوار ناشی از افزایش قیمت شیرخام، شیرخام تولیدی روانه کارخانجات شیرخشک می شود که با حذف تعرفه صادرات باید امکان رقابت با رقبا فراهم شود.

    طبق آمار اعلامی انجمن تولیدکنندگان شیرخشک، قیمت شیرخشک در بازار منطقه ای ۳ تا ۳.۱ دلار و بازارهای جهانی ۴ دلار است که به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه مجبور به فروش در بازارهای منطقه ای است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *