×
×

نائب رئیس انجمن صنایع غذایی ایران :کشاورزی ارگانیک بیماریها را درو می‌کند

  • کد نوشته: 2465
  • ۱۰ اردیبهشت ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • احمد فتح اللهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه امنیت غذایی کشور به یک سری زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی که پایه و اساس تغذیه و صنایع تبدیلی بوده، برمیگردد که در ایران وجود ندارد، اظهار کرد: امنیت غذایی به برخی عواملی زیرساختی بر می‌گردد که متاسفانه در بخش کشاورزی که پایه و اساس […]

    نائب رئیس انجمن صنایع غذایی ایران :کشاورزی ارگانیک بیماریها را درو می‌کند
  • احمد فتح اللهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه امنیت غذایی کشور به یک سری زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی که پایه و اساس تغذیه و صنایع تبدیلی بوده، برمیگردد که در ایران وجود ندارد، اظهار کرد: امنیت غذایی به برخی عواملی زیرساختی بر می‌گردد که متاسفانه در بخش کشاورزی که پایه و اساس تغذیه و صنایع تبدیلی بوده مشکل داریم.

    وی با اشاره به اینکه کشت در ایران معمولا به صورت سنتی انجام می شود که معضلی برای جامعه ایران بوده است، تصریح کرد: سرانه مصرف آب نسبت به کشور های دیگر بیشتر و برداشت در هکتار پایین است بنابراین ما باید به سوی کشت صنعتی گرایش پیدا کنیم تا بتوانیم کالای ارزان تر و باکیفیت تری به مصرف کننده ارائه شود.

    نائب رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با بیان اینکه تولید در کشور ما جانمایی نشده است، افزود: به عنوان مثال چغندر و گوجه فرنگی در جای خود کاشته نمی شود. اگر محصولات را با توجه به گرایش بومی منطقه بکاریم، قطعا برداشت ما در هکتار زیاد خواهد بود. با حمایت های دولت و ورود کارشناسان به صورت تخصصی در کاشت محصولات به کشاورز کمک می کند تا هزینه کاشت بیشتر از خرید نباشد و در عین حالی که محصول بیشتر و با کیفیت تری برداشت می کند.

    فتح اللهی با بیان اینکه برنج با توجه به این که نیاز به آب زیاد دارد در خطه شمال کشور کاشت می شود، افزود: چون ما مشکل واردات را داشته و دولت بی رویه وارد می‌کند، در نتیجه در شمال، کشاورزان ضرر کرده و از آن طرف چون کم کاشته می شود قیمت محصول بالا می‌رود. کشاورزی که پیاز در زمین خود می کارد، با توجه به قیمت برنج اقدام به کاشت آن کرده و با نداشتن آگاهی از این کار و زمین مناسب کیفیت خوبی از برنج را ارائه نمی‌دهد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *