×
×

وزارت جهاد کشاورزی برای پرورش کروکودیل ورود کند/ مزارع موجود کافی نیست/ پوست کروکودیل صادرات را تقویت می‌کند

  • کد نوشته: 462743
  • ۱۳ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • پرویز اوسطی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره پرورش کروکودیل در کشور گفت: مدتی است که  مزارع پرورش کروکودیل در کشور کار خود را شروع کردند. بنظرم پرورش این گونه جانوری می‌تواند علاوه بر ارزآوری و توسعه صادرات دربخش درمانی نیز مفید باشد. وی ادامه داد: پوست کروکودیل در بازارهای جهانی خریداران زیادی دارد و می‌توان […]

    وزارت جهاد کشاورزی برای پرورش کروکودیل ورود کند/ مزارع موجود کافی نیست/ پوست کروکودیل صادرات را تقویت می‌کند
  • پرویز اوسطی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره پرورش کروکودیل در کشور گفت: مدتی است که  مزارع پرورش کروکودیل در کشور کار خود را شروع کردند. بنظرم پرورش این گونه جانوری می‌تواند علاوه بر ارزآوری و توسعه صادرات دربخش درمانی نیز مفید باشد.

    وی ادامه داد: پوست کروکودیل در بازارهای جهانی خریداران زیادی دارد و می‌توان با توسعه پرورش آن حوزه صادرات را تقویت کرد.

    نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کروکودیل در مناطق گرم و با رطوبت بالا امکان پرورش دارد، گفت: سواحل مکران در بلوچستان و قشم جزو مناطق مناسب برای پرورش کروکودیل محسوب می‌شوند.

    اوسطی در ادامه افزود: نخست شرایط برای پرورش باید مهیا شود و در گام نخست باید مکان‌ها و اقلیم مناسب را شناسایی کنیم و در گام بعد افراد را برای پرورش کروکودیل آموزش بدهیم؛ چرا که پرورش اینگونه جانوری نیازمند دانش کافی است و شخص پرورش‌دهنده باید صبور باشد تا این جانور رشد کند و قابلیت فروش و صادرات پیدا کند

    به گفته این نماینده مجلس، برای رشد کروکودیل حداقل باید یک سال زمان صرف کرد.

    نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای اینکه در این مسیر موفق باشیم باید گام‌ها را درست و حساب شده جلو ببریم. در حال حاضر مزارعی جسته و گریخته در مناطق مختلف کشور اقدام به پرورش کروکودیل می‌کنند اما این فعالیت‌ها کافی نیست و باید برای توسعه آن هوشمندانه‌تر جلو برویم.

    وی با اشاره به لزوم ورود وزارت جهاد کشاورزی در توسعه و پرورش این گونه جانوری، گفت: وزارتخانه باید برنامه جامع و کامل برای پرورش کروکودیل را مدون و اقلیم‌های مناسب را شناسایی کند و در اختیار عموم بگذارد تا اگر کسی بخواهد در این مسیر برود با برنامه و با اطلاع کارش را شروع کند.

    این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: برای شروع این کار به سرمایه زیادی نیاز نیست شخصی که می‌خواهد کارش را در این زمینه آغاز کند می‌تواند با سرمایه کم در این حرفه ورود کند و صبور باشد تا بتواند آن را گسترش دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *