×
×

اروپا استانداردهای زعفران ایران را قبول دارد

  • کد نوشته: 4166
  • ۳۰ دی ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش خبرگزاری فارس،‌یک فعال باسابقه بازار زعفران گفت: در راستای واقعی شدن قیمت زعفران ایران و تبدیل به مرجعیت نرخ های جهانی، درصدد راه اندازی انبار مورد تایید بورس کالا در کشور بلژیک هستیم تا زعفران پذیرفته شده در بورس، با نماد معاملاتی اروپایی به این انبار منتقل شده و به صورت یورویی و […]

  • به گزارش خبرگزاری فارس،‌یک فعال باسابقه بازار زعفران گفت: در راستای واقعی شدن قیمت زعفران ایران و تبدیل به مرجعیت نرخ های جهانی، درصدد راه اندازی انبار مورد تایید بورس کالا در کشور بلژیک هستیم تا زعفران پذیرفته شده در بورس، با نماد معاملاتی اروپایی به این انبار منتقل شده و به صورت یورویی و با تحویل در اروپا مورد معامله قرار گیرد.
    فعال باسابقه بازار زعفران اظهار داشت: تلاش داریم این انبار تا پایان سال جاری به فهرست انبارهای پذیرفته شده بورس اضافه شده و معاملات زعفران صادراتی بورس به صورت مستقیم در مقصد اروپا اجرایی شود.
    این فعال قدیمی بازار زعفران با اعلام اینکه امروز قیمت های زعفران در بورس کالا، مورد قبول اروپایی‌ها است، گفت: در حال حاضر با استانداردهایی مناسبی که توسط بورس تعیین شده، اروپایی ها هم پذیرفته اند که زعفران عرضه شده در بورس کالای ایران از استاندارد بالایی برخوردار است و قیمت های بورس نیز مبنای نرخ مورد قبول اروپایی ها شده است.
    این فعال بازار زعفران تاکید کرد: به واسطه عرضه زعفران طی ماه های گذشته در بورس کالا، هم اکنون در اسپانیا هم ملاک قیمت ها، معاملات و قیمت های کشف شده در بورس کالا است و درصدد هستیم که با ایجاد انبار استاندارد و تحت کلید بورس کالا بتوانیم محصول استاندارد را در اروپا به مشتری اروپایی تحویل دهیم.

    *کشاورزان در معاملات بورس فعال هستند

    این فعال بازار زعفران با بیان اینکه در حال حاضر شمار زیادی از کشاورزان عرضه و تقاضا را در بورس مدیریت می کنند و در معاملات فعال شده‌اند، تاکید کرد: بورس با آموزش و ترغیب کشاورزان به استانداردسازی زعفران، هم به افزایش کیفیت تولید محصول کمک کرده و هم ملاک استانداردی برای بازارهای اروپایی شده است. به طوری‌که امروز، بازار اروپا شاخص‌های استاندارد خود را از بازار بورس کالای ایران کسب می کند.

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *