×
×

انتقاد مسئولان از نرخ بالای گوشت در بازار/قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوسفندی ۸۰ هزار تومان است

  • کد نوشته: 6446
  • ۱۶ آذر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از انباشت دام در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار، انباشت دام در تمامی استان‌ها مازاد بر تقاضاست. وی با اشاره به اینکه گزارشی از شیوع بیماری به واسطه انباشت دام در […]

    انتقاد مسئولان از نرخ بالای گوشت در بازار/قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوسفندی ۸۰ هزار تومان است
  • سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از انباشت دام در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار، انباشت دام در تمامی استان‌ها مازاد بر تقاضاست.

    وی با اشاره به اینکه گزارشی از شیوع بیماری به واسطه انباشت دام در واحد‌های دامداری نداریم، افزود: با توزیع واکسن به حد کافی، بیماری تب برفکی در کشور کنترل شده است و به طور کلی در مواقعی که دام جابه جا نمی‌شود، بیماری چندانی نداریم.

    سلطانی ادامه داد: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری، هزینه نگهداری برای دامدار بسیار بالاست چرا که دام پروار بندی شده ارزش افزوده ندارد.

    صادرات دام مازاد امری ضروری است

    مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با انتقاد از مخالفت مسئولان پیرامون صادرات دام گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی، علوفه‌های مرتعی و ۲ قلورزایی دام و انباشت دام در واحد‌ها انتظار می‌رود که مازاد تولید به بازار‌های هدف صادر شود.

    وی از کاهش چشمگیر قیمت گوساله زنده در بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو گوساله از ۴۱ هزار تومان ابتدای سال به ۲۵ هزار تومان رسیده،  در حالی که قیمت گوشت در بازار همچنان بالاست.

    سلطانی قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود:  اگر صفر تا صد کار را اتحادیه و تشکل‌ها در دست بگیرند، التهابی در بازار نخواهیم داشت.

    سلطانی ادامه داد: علی رغم کاهش چشمگیر قیمت دام، نرخ گوشت در بازار همچنان بالاست که هر یک از مسئولان دلایل مختلفی
    برای این گرانی‌ها مطرح می‌کنند.

    به گفته مدیر عامل اتحادیه دامداران، با وجود گرانی بنزین قیمت کرایه‌های حمل و نقل با افزایش ۲ برابری از ۸۰ هزار به ۱۸۰ هزار تومان رسیده است و متاسفانه در بیابان بازرسی وجود ندارد که به داد دامدار برسد.

    سلطانی  قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوسفندی را ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که گوشت گوسفندی در سایه کمبود نظارت دستگاه‌های ذی ربط با نرخ‌های بالاتری در بازار می‌شود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : دام ،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *