×
×

آخرین تحولات بازار مرغ/ قیمت مرغ هم دو نرخی شد

  • کد نوشته: 4194
  • ۲ بهمن ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • عظیم حجت عضو اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰ و متوسط مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها  ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است. وی با اشاره […]

  • عظیم حجت عضو اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰ و متوسط مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها  ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

    وی با اشاره به اینکه عرضه مرغ در بازار دو نرخی شده است، افزود: هم اکنون بخشی از مرغ تولیدی با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و بخشی با نرخ آزاد به طور متوسط در استان‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

    حجت ادامه داد: پشتیبانی امور دام در راستای تنظیم بازار به ازای تحویل هر کیلو گوشت مرغ، ۷ کیلو دان با نرخ مصوب به مرغداران تحویل می‌دهد که انتظار می‌رود با ارسال اولین محموله‌های دان این میزان افزایش یابد تا بازار به آرامش برسد.

    این مقام مسئول درباره اینکه عرضه مرغ با نرخ مصوب تنظیم بازار مشروط به توزیع نهاده‌های دامی از پشتیبانی امور دام است، بیان کرد: اگر پشتیبانی امور دام هر کیلو ذرت را با نرخ مصوب یک هزار و ۲۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه کند، مرغداران برای تحویل مرغ با نرخ مصوب ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان مشکلی ندارند.

    وی با اشاره به اینکه مرغداران با خارج شدن قیمت جوجه یکروزه از حالت تعادلی در بازار روبرو هستند، بیان کرد: با توجه به آنکه این موضوع بر افزایش قیمت تمام شده تاثیر گذار است، از این رو مسئولان باید بازنگری در نرخ جوجه یکروزه داشته باشند تا مرغ با نرخ مصوب در بازار عرضه شود.

    حجت با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار دو نرخ مصوب برای نهاده‌های دامی در بازار اعلام کرده است، گفت: ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۲۰۰ و یک هزار و ۳۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۰۰ و ۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده است.

    عضو اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مرغداران بخش اعظم نهاده‌های مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند، اظهار کرد: هم اکنون مرغداران هر کیلو ذرت را با نرخ یک هزار و ۷۰۰ و کنجاله سویا را ۳ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند که به این ترتیب فروش مرغ با نرخ مصوب تنظیم بازار ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان برای مرغداران توجیه اقتصادی ندارد.

    وی در پایان درباره اینکه برخی مغازه‌های پروتئینی هر کیلو مرغ را با نرخ بالاتر از ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان عرضه می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به آنکه برخی فروشگاه‌ها هزینه بالاتری دارند، از این رو مرغ را با نرخ‌های بالاتری در بازار عرضه می‌کنند که سندیکای فروشگاه‌ها باید بر این موضوع نظارت داشته باشد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *