×
×

توزیع شیر در مدارس باید احیا شود

  • کد نوشته: 479054
  • ۱۷ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • مشاور انجمن صنایع لبنی گفت: وزارت بهداشت طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار احیای طرح توزیع شیر مدارس شده است. به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان ، حسین‌ چمنی گفت: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت نهم، ۴۰ درصد سرانه مصرف لبنیات کاهش یافت […]

    توزیع شیر در مدارس باید احیا شود
  • مشاور انجمن صنایع لبنی گفت: وزارت بهداشت طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار احیای طرح توزیع شیر مدارس شده است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان ، حسین‌ چمنی گفت: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت نهم، ۴۰ درصد سرانه مصرف لبنیات کاهش یافت و با اصلاح نظام پرداخت یارانه در ۲۰ اردیبهشت امسال، در صورت عدم‌ حمایت دولت، سرانه مصرف باز هم کاهش می‌یابد. بنابر اعلام وزارت بهداشت، سرانه مصرف شیر در کشور به کمتر از ۷۰ کیلوگرم رسیده، درحالیکه سرانه مصرف در ۲۷ کشور اروپایی، ۲۶۰ کیلوگرم است.

    چمنی می‌گوید: طرح توزیع شیرمدارس پس از ۱۰ سال فعالیت که اثرات مثبتی در سلامتی دانش آموزان کشور داشت، متوقف شده که دولت سیزدهم باید به فکر احیای آن باشد و در این راستا، حدود ۲ ماه پیش وزارت بهداشت نیز طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار این موضوع شدند.

    مشاور انجمن صنایع لبنی گفت: با کاهش سرانه مصرف لبنیات، به واسطه از دست دادن دو میلیون فرصت شغلی، صنایع با کاهش حاشیه سود مواجه و مردم از افزایش هزینه‌ها متضرر می‌شوند.

    طبق اعلام انجمن صنایع لبنی، بودجه سالانه توزیع شیرمدارس ۸۰۰ میلیارد تومان است که به دلیل افزایش قیمت، به ۲۰ تا ۳۰ نوبت توزیع هم نمی‌رسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *