×
×

تولید برنج امسال ۲۰ درصد کم می شود

  • کد نوشته: 482720
  • ۸ خرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از تسنیم، کریم اخوان رییس انجمن واردکنندگان برنج ایران در سالروز تاسیس این انجمن اظهار داشت: پیگیر مشکلات اعضا در زمینه تخصیص ارز واردات برنج هستیم. وی افزود: امضاى تفاهم نامه با سازمان غذا و دارو و جلسات متعدد با گمرک در راستاى توجه […]

    تولید برنج امسال ۲۰ درصد کم می شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از تسنیم، کریم اخوان رییس انجمن واردکنندگان برنج ایران در سالروز تاسیس این انجمن اظهار داشت: پیگیر مشکلات اعضا در زمینه تخصیص ارز واردات برنج هستیم.

    وی افزود: امضاى تفاهم نامه با سازمان غذا و دارو و جلسات متعدد با گمرک در راستاى توجه به خواسته هاى اعضا همچنین کنترل بازار صورت گرفته است. با توجه به اینکه انجمن واردکنندگان برنج تنها تشکل ثبت شده در حوزه صنعت برنج کشور در اتاق بازرگانى ایران است و در راستاى تامین امنیت غذایى، کسرى برنج مورد نیاز کشور، ساماندهى واردات و تنظیم بازار دومین کالاى اساسى کشور تلاش مى کند.

    رییس انجمن واردکنندگان برنج ایران  ادامه داد:  در گفتگو با مسئولین وزارت جهاد کشاورزى از جمله  پیمان پاک قائم مقام سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تعامل و همکارى خوب برای رفع مشکل به زودى رفع شود.

    تولید برنج امسال ۲۰ درصد کم شود

    سالار ساکت نایب رییس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان برنج ایران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به مشکلات پیش آمده در ۸ ماه گذشته برای اعضاى این انجمن گفت:محدودیت‌های شدید ماه هاى گذشته آن هم بدون روال باعث سردرگمی شده بود اما ما استراتژی های کلان را مشخص کرده بودیم و طبق آن حرکت کردیم.

    وی تصریح کرد: تامین امنیت غذایی اولویت اول انجمن است. ما همیشه کنار تولید بودیم هیچ وقت مقابل آن نبودیم. واردکنندگان کسری تولید را در بازار تامین مى کنند و در سال جارى میزان تولید برنج حدود ۲۰ درصد نسبت به پارسال کاهش خواهد یافت.

    رییس هیات مدیره انجمن وارد کنندگان برنج ایران ادامه داد: تجار امکان خروج درصدی کالاى خودشان را ندارند و در تعامل با فروشنده هندى و پاکستانى دچار مشکل شده اند.

    وی تصریح کرد: فراموش نکنیم بخش قابل توجهى از دهک هاى اقتصادى پایین جامعه خریدار برنج خارجى هستند. باید در خصوص این موضوع فکری کرد و برنامه منظمى از سوى دستگاههاى مسئول اعلام شود تا امنیت غذایی دهک هاى پایین جامعه به خطر نیافتد.

    ساکت اضافه کرد: اگر فصل ممنوعیت واردات برقرار شود موجب افزایش قیمت برنج در بازار خواهیم بود. این ممنوعیت‌ها هیچوقت نتوانسته منافع مصرف کننده را تامین کند.

    وی با بیان اینکه سیاست دیگر جلوگیری از انحصار است گفت: مصرف کننده ای که میخواهد تنوع داشته باشد و کیفیت ها را بسنجد باید بتواند به کالاى مورد نظر خودش دسترسى پیدا کند. بعضى از سیاست‌ها موجب می‌شود از پتانسیل‌های همه بخش‌ها استفاده نشود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *