×
×

صادرات شیرخشک به ۱۲۰ هزارتن می رسد

  • کد نوشته: 481223
  • ۲۷ دی ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، سیاوش سلیمی گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، ۳ میلیون تن از شیرخام تولیدی پس از هدایت به سمت واحدهای صنعتی، تبدیل به شیرخشک می شوند. به گفته او، با توجه به افزایش تولید شیرخشک، اکنون ۲۴ تا […]

    صادرات شیرخشک به ۱۲۰ هزارتن می رسد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، سیاوش سلیمی گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، ۳ میلیون تن از شیرخام تولیدی پس از هدایت به سمت واحدهای صنعتی، تبدیل به شیرخشک می شوند.

    به گفته او، با توجه به افزایش تولید شیرخشک، اکنون ۲۴ تا ۲۵ هزارتن شیرخشک در انبارهای واحدهای صنعتی دپو شده است.

    سلیمی با بیان اینکه صادرات با مشکلات زیادی روبروست، گفت: با توجه به آنکه بازارهای صادراتی محدود به کشورهای منطقه است، اما عمده معضل ما رفع تعهد ارزی است که بنابر اعلام صورت گرفته از اول مهر تا پایان ماه واحدهای صادرکننده مجلور به رفع تعهد ارزی نیستند، اما تاکنون ابلاغ نشده است که امیدواریم هرچه سریع تر ابلاغ صورت گیرد.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی ادامه داد: با توجه به آنکه بیش از ۸۰ درصد شیرخشک تولیدی صادر می شود، برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال صادرات حداقل به ۱۲۰ هزارتن برسد.

    به گفته او، با توجه به کاهش شدید قیمت جهانی شیرخشک به مرز ۲.۸۵ دلار، برای حضور در بازارهای صادراتی به سبب محدودیت صادرات به کشورهای منطقه مجبور به عرضه با قیمت های کمتر هستیم و از آن طرف قیمت شیرخام ثابت است که این امر منجر به زیان واحدهای تولیدی می شود که امیدواریم بررسی کارشناسی صورت گیرد.

    سلیمی از تولید ماهانه ۱۷ تا ۱۸ هزارتن شیرخشک تولیدی در کشور خبر داد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *