×
×

قیمت جدید شیر بزودی اعلام می‌شود/ تایید افت فروش در محصولات لبنی

  • کد نوشته: 482390
  • ۱۸ اردیبهشت ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، سودابه سنگچی با اشاره به تعیین شدن قیمت پایه شیر خام از سوی ستاد تنظیم بازار، گفت: قیمت پایه شیر خام بدون احتساب کرایه حمل و جوایز آن کیلویی ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته‌ شده است که این ستاد در  […]

    قیمت جدید شیر بزودی اعلام می‌شود/ تایید افت فروش در محصولات لبنی
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، سودابه سنگچی با اشاره به تعیین شدن قیمت پایه شیر خام از سوی ستاد تنظیم بازار، گفت: قیمت پایه شیر خام بدون احتساب کرایه حمل و جوایز آن کیلویی ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته‌ شده است که این ستاد در  روزهای آینده این نرخ را اعلام خواهد کرد. به نظر می‌رسد این قیمت بر نرخ سایر محصولات تاثیر بگذارد.

    وی قیمت پایه شیر خام در سال گذشته را کیلویی ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر میزان کیفیت شیر خام و درصد چربی آن بالاتر برود به همان نسبت قیمت آن افزایش پیدا می‌کند، به قیمت پایه شیر نرخ جوایز چربی، جایزه بار میکروبی و پروتئین و به اضافه کرایه حمل اضافه می‌شود.

    وی تصریح کرد: دولت مقرر کرده است که یکسری حمایت‌ها را برای دامداران تعریف کند تا خروجی قیمت پایه شیر خام ۱۵ هزار تومانی را مهار کند.

    این فعال صنفی در پاسخ به این پرسش که قیمت برخی اقلام لبنی مانند پنیر لیقوان افزایش چشمگیری را تجربه کرده است آیا این افزایش قیمت در میزان مصرف تاثیری گذاشته است؟ تصریح کرد: پنیر لیقوان محصول خاصی است به عبارت دیگر محصول رایج در بازار مصرف قلمداد نمی‌شود؛ چراکه پنیر لیقوان با شیر گوسفندی تولید می‌شود و در حال حاضر قیمت شیر گوسفندی کیلویی ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان است از اینرو  قیمت پنیر لیقوان ملاک قیمت محسوب نمی‌شود و ملاک قیمت پنیر سفید و پنیرهای شرکتی است که قیمت آنها را دولت و ستاد تنظیم بازار تعیین می‌کند. این پنیرها پرمصرف هستند هر چند این‌نوع پنیرها نیز افزایش قیمت را در ماه‌های اخیر تجربه کرده‌اند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی با تایید افت فروش در محصولات لبنی، تصریح کرد: کاهش مصرف معلول چند عامل است تجربه نشان داده که همواره بعد از ایام نوروز میزان مصرف تقلیل پیدا می‌کند چراکه  در این ایام هزینه‌های جانبی زیادی به خانوارها تحمیل می‌شود از اینرو تاحدودی فروش در همه صنوف تجربه می‌شود. اما در این میان کاهش قدرت خرید مردم نیز موثر است و این عامل رکود بیشتری را در سال جاری بر صنف ما حاکم کرده است.

    همچنین در این رابطه احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران، با اشاره به حجم تولید شیر خام در کشور، گفت: روزانه ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن شیرخام در کشور تولید می‌شود؛  تولید سالیانه شیر خام حدود ۱۱.۲ میلیون تن است که از این عدد ۱۰ درصد آن تبدیل به شیر خشک، فرآورده‌های لبنی کره و خامه می‌شود که آن را صادر می‌کنیم و بقیه شیر خام تولیدی مصرف داخلی می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *