×
×

قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگری، علت اصلی افزایش قیمت شیر خام

  • کد نوشته: 482439
  • ۲۱ اردیبهشت ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، مجتبی عالی درباره وضعیت قیمت شیر خام، افزود: هر ساله با توجه به نرخ تورم هزینه‌های تمام شده تولید، قیمت شیر تغییر می‌یابد، بنابراین تولیدکنندگان مواد اولیه تولیدات خود را با نرخ‌های بالاتر نسبت به سال گذشته تهیه می‌کنند و چاره‌ای جز […]

    قیمت مواد اولیه و دستمزد کارگری، علت اصلی افزایش قیمت شیر خام
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، مجتبی عالی درباره وضعیت قیمت شیر خام، افزود: هر ساله با توجه به نرخ تورم هزینه‌های تمام شده تولید، قیمت شیر تغییر می‌یابد، بنابراین تولیدکنندگان مواد اولیه تولیدات خود را با نرخ‌های بالاتر نسبت به سال گذشته تهیه می‌کنند و چاره‌ای جز افزایش قیمت محصول نهایی نیست.

    مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران اظهار داشت: با توجه به نرخ تورم چاره‌ای جز اصلاح قیمت تولیدات داخلی همچون شیر خام وجود ندارد.

    وی تصریح‌کرد: امسال به دلیل نامگذاری شعار «مهار تورم و افزایش تولید» تلاش کردیم با دولت همکاری‌های لازم را داشته باشیم، بنابراین قیمت هر کیلوگرم شیر خام ۱۵ هزار تومان تعیین شده، اما هنوز ابلاغ نشده است.

    عالی گفت: در صورتی که قیمت‌ها اصلاح نشود، ممکن است در ماه‌های آتی با کاهش تولید و خروج برخی دامداری‌های کوچک از چرخه تولید مواجه شویم که این مهم در امنیت غذایی کشور اثرگذار است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *