×
×

قیمت هرکیلو قارچ به ۷۵ هزارتومان رسید

  • کد نوشته: 482723
  • ۸ خرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، باغبانی گفت: طی سالیان گذشته بین قیمت مرغ و قارچ همگرایی وجود داشت به طوریکه قیمت هر ۲ با یکدیگر افزایش یا کاهش می یابند. هرچند در برخی مواقع قیمت مرغ تا حدی نسبت به قارچ بالاتر است. به گفته […]

    قیمت هرکیلو قارچ به ۷۵ هزارتومان رسید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، باغبانی گفت: طی سالیان گذشته بین قیمت مرغ و قارچ همگرایی وجود داشت به طوریکه قیمت هر ۲ با یکدیگر افزایش یا کاهش می یابند. هرچند در برخی مواقع قیمت مرغ تا حدی نسبت به قارچ بالاتر است.

    به گفته او، با توجه به تغییر ذائقه مردم و کاهش مصرف در فصل گرما، تولید در ۶ ماهه اول سال ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش می یابد که با این میزان کاهش، بازار متعادل می شود.

    باغبانی میزان پروتئین هر ۱۰۰ گرم گوشت را ۷ تا ۸ گرم پروتئین و ۱۰۰ گرم قارچ را ۵ گرم پروتئین اعلام کرد و گفت: انجمن با فرهنگ سازی سعی کرده مردم را با خواص قارچ آشنا کند تا سرانه مصرف افزایش یابد.

    دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی قیمت هرکیلو قارچ درجه یک سرمزرعه را ۵۵ تا ۶۲ هزارتومان و خرده فروشی ۶۵ تا ۷۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: براساس اعلام مرکز آمار تورم نقطه به نقطه نسبت به سال قبل ۶۹ درصد رشد داشته است، اما با این حال انجمن سعی دارد به گونه ای شرایط را پیش ببرد که تولیدکنندگان به تولید ادامه دهند و از طرفی قیمت برای مصرف کننده مقرون به صرفه باشد.

    او از توزیع روزانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ تن قارچ در کل کشور خبر داد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *