×
×

موردی از بیماری تب کریمه کنگو در تهران مشاهده نشده است

  • کد نوشته: 479335
  • ۷ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • مدیرکل دامپزشکی تهران با بیان اینکه طبق آمار وزارت بهداشت تاکنون موردی از آلودگی به تب کریمه کنگو در تهران مشاهده نشده است، گفت: این بیماری در حیوانات اهلی و وحشی می‌تواند وجود داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری فارس، به نقل از سازمان دامپزشکی، مسعود […]

    موردی از بیماری تب کریمه کنگو در تهران مشاهده نشده است
  • مدیرکل دامپزشکی تهران با بیان اینکه طبق آمار وزارت بهداشت تاکنون موردی از آلودگی به تب کریمه کنگو در تهران مشاهده نشده است، گفت: این بیماری در حیوانات اهلی و وحشی می‌تواند وجود داشته باشد.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری فارس، به نقل از سازمان دامپزشکی، مسعود محمدیان با بیان اینکه تاکنون مورد مثبتی از بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران مشاهده نشده است، اظهار داشت: امیدواریم با رعایت توصیه‌های سازمان دامپزشکی کشور توسط مردم این وضعیت همچنان ادامه یابد.

    وی با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است، گفت: شیوع این بیماری معمولاً در فصل گرما و با افزایش جمعیت کنه‌ها، صورت می‌گیرد.

    مدیرکل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو بومی کشور خودمان است، افزود: این بیماری در جمعیت حیوانات اهلی و وحشی می‌تواند وجود داشته باشد و وجود آن در جمعیت حیوانات اهلی برای انسان‌ها خطرآفرین است.

    محمدیان با اشاره به اینکه این بیماری در دام علائم خاصی ندارد و معمولاً به صورت یک تب زودگذر دیده می‌شود، اضافه کرد: بنابراین تشخیص آن در دام‌ها بسیار سخت و مشکل است، اما در جمعیت انسانی این بیماری با درصد مرگ و میر بالا می‌تواند مخاطرات جدی و زیادی را ایجاد کند.

    مدیرکل دامپزشکی استان تهران، راههای انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را مورد اشاره قرار داد و گفت: این بیماری از طریق گزش کنه آلوده به ویروس، ترشحات و خون و بافت‌های آلوده دام می‌تواند منتقل شود.

    به گفته وی، در استان تهران اقدامات خوبی در راستای کنترل و پیشگیری این بیماری انجام شده، به طوری که از ابتدای امسال، بحث سم پاشی دام‌ها و اماکن دامی به ویژه دامداری‌های سنتی در اولویت کار اداره کل دامپزشکی و شبکه دامپزشکی شهرستانها قرار داشته تا جمعیت کنه‌ها کاهش پیدا کند و همچنین برخورد قانونی با کشتار غیرمجاز دام و الزامی شدن رعایت پیش سرد لاشه‌ها در کشتارگاه‌ها آموزش بهره برداران و کادر کشتارگاه‌ها از جمله اقدامات بشمار می‌آید.

    همه افراد جامعه احتمال ابتلا به بیماری را دارند ولی بیماری بیشتر در گروه‌هایی بروز می‌کند که با دام و فراورده‌های خام دامی سر و کار دارند و از جمله گروه‌های پرخطر و در معرض این بیماری دامداران، دامپزشکان، کارکنان کشتارگاه‌ها، قصابان و کسانی که با گوشت تازه آلوده در تماس هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *