×
×

نوسان دامن گیر مرغ!

  • کد نوشته: 482083
  • ۲۶ فروردین ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، بخش کشاورزی هفته چالشی را پشت سر گذاشت که از پر اهمیت ترین آنها می توان به تغییر وزیر جهادکشاورزی اشاره کرد. در میانه هفته سید جوادساداتی نژاد، وزارت جهاد کشاورزی را ترک کرد و سیدمحمد آقامیری که تا پیش از این ریاست […]

    نوسان دامن گیر مرغ!
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، بخش کشاورزی هفته چالشی را پشت سر گذاشت که از پر اهمیت ترین آنها می توان به تغییر وزیر جهادکشاورزی اشاره کرد. در میانه هفته سید جوادساداتی نژاد، وزارت جهاد کشاورزی را ترک کرد و سیدمحمد آقامیری که تا پیش از این ریاست سازمان دامپزشکی را بر عهده داشت سرپرست وزارتخانه شد.

    افزایشی‌های هفته

    در هفته جاری بازار مواد غذایی دستخوش تغییراتی شد. قیمت هر کیلو مرغ گرم در مغازه‌ها به ۸۰ هزار تومان رسید و عرضه نیز به دلیل بالارفتن قیمت مرغ در مبدا، محدود شد.

    از دیگر افزایشی‌های این هفته نیز می‌توان به گوجه فرنگی اشاره کرد. قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در هفته جاری ۵تا ۱۰ هزار تومان افزایش یافت و به کیلویی ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان رسید.

    کاهشی های هفته

    بنا بر اعلام رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته‌های آخر اسفندماه گذشته ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان کاهش یافته است و هر کیلو شقه گوسفندی در مغازه ها به ۳۸۰ هزار تومان رسیده است.

    بنا بر اعلام مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی در هفته اول فرودین ۱۵ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش بارندگی داشتیم که کاهش با افزایش هر میلیمتر بارش موجب ۰.۸ کیلو کاهش با افزایش تولید علوفه مرتعی می شود.

    گزارش هفته

    بخش کشاورزی در هفته جاری در میزگردی با بخش انرژی گزارشی با عنوان “رها شدگی آب؛ از وزارت نیرو تا وزارت کشاورزی” منتشر کرد که در آن به موضوعاتی چون میزان مصرف آب در بخش کشاورزی، اختلافات موجود در این بخش و راهکارهای عبور از شرایط فعلی پرداخته شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *