×
×

کاهش ۱۵۰۰ تومانی قیمت سیب زمینی در بازار

  • کد نوشته: 477584
  • ۲۴ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – کارگر گفت: طبق روال همه ساله جا به جایی فصل منجر با نوسان قیمت سیب زمینی در بازار شد که با اتخاذ تدابیر وزارت جهاد در خصوص تنظیم بازار، قیمت در میدان مرکزی یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش […]

    کاهش ۱۵۰۰ تومانی قیمت سیب زمینی در بازار
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – کارگر گفت: طبق روال همه ساله جا به جایی فصل منجر با نوسان قیمت سیب زمینی در بازار شد که با اتخاذ تدابیر وزارت جهاد در خصوص تنظیم بازار، قیمت در میدان مرکزی یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش داشته است. با عرضه انبوه سیب زمینی نو در هفته‌های آتی بازار به اشباع می‌رسد.

    به گفته کارگر، قیمت کنونی هر کیلو انار دماوند، انار شیراز، انار کوهستان، پرتقال تامسون شمال، پرتقال خونی جنوب، پرتقال خونی شمال، خرمالو ، نارنگی انشو ، نارنگی بندری، لیموشیرین و کیوی به شرح زیر است.

    محصولقیمت هر کیلو
    انار دماوند۲۰ تا ۴۰ هزار تومان
    انار شیراز۲۰ تا ۲۸ هزار تومان
    انار کوهستان۲۲ تا ۳۵ هزار تومان
    پرتقال تامسون شمال۷ تا ۱۳ هزار تومان
    پرتقال خونی جنوب۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
    پرتقال خونی شمال۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
    خرمالو۲۵ تا ۳۵ هزار تومان
    نارنگی انشو۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
    نارنگی بندری۲۵ تا ۳۳ هزار تومان
    لیموشیرین۱۶ تا ۲۵ هزار تومان
    کیوی۱۶ تا ۲۳ هزار تومان
    خیار بوته ای۶ تا ۱۰ هزار تومان
    خیار گلخانه۹ تا ۱۳ هزار تومان
    سیب قرمز مراغه۱۲ تا ۱۷ هزار تومان
    سیب زرد میانه۱۸ تا ۲۸ هزار تومان
    سیب زرد دماوند۱۲ تا ۲۲ هزار تومان
    سیب قرمز دماوند۸ تا ۱۵ هزار تومان
    موز۲۸ تا ۳۳ هزار تومان

    رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: هم اکنون کمبودی در عرضه هیچ یک از محصولات میوه و تره بار وجود ندارد و امتیاز بزرگی که این بخش دارد، نوسان مقطعی اقلام میوه و صیفی است که با ورود انبوه محصول مجدد تعادل به بازار باز می‌گردد. قیمت هر کیلو سیب زمینی در میدان مرکزی ۸ تا ۱۲ هزار تومان است.

    بررسی‌ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو سیب ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان، خیار ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، انار ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، نارنگی ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان، کیوی ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان، لیموشیرین ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان، موز ۳۵ تا ۴۳ هزار تومان بوده که نسبت به هفته اخیر قیمت خیار نوسان جزئی داشته است.

    طی هفته‌های اخیر قیمت هر کیلو سیب زمینی در خرده فروشی‌ها به ۲۰ هزار تومان رسیده بود که با ورود وزارت جهاد در بحث تنظیم بازار مبنی بر واردات و توزیع هوشمند قیمت به ۱۵ هزار تومان کاهش یافته که طبق وعده مسئولان قیمت در روزهای آتی باز کاهش می‌یابد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *