×
×

احداث بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد

  • کد نوشته: 486602
  • ۱۶ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در شهرستان پارس‌آباد در دست اجراست
    احداث بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد
  • گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، نوبخت اژدری گفت: عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال ۱۳۹۷ آغاز شده و برای تامین زیرساخت‌های لازم آن از قبیل گاز ، آب و برق تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۶۰۰ هکتار گلخانه حدود ۷۰۰ هکتار به سرمایه‌گذاران واگذار شده است، افزود: ۳۰۰ هکتار دیگر از این پروژه در مرحله احداث سازه است و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    به گفته او، از این پروژه ۱۸۰ هکتار به طور کامل به بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی می‌شود ۳۵ هزار تن محصول گلخانه‌ای از این گلخانه برداشت شود.

    اژدری میزان درآمد دلاری از این سطح را بالای ۳۰ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: فلفل دلمه‌ای، بادمجان لامپی ، خیار و گوجه عمده محصولات تولیدی این شهرک است و این محصولات به کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر می‌شود.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر پنج شهرک تولیدی در استان فعال هستند که یکی از این واحدها شهرک دامپروری و چهار شهرک دیگر واحدهای گلخانه‌ای است.

    او افزود: شهرک گلخانه‌ای قره قاباخ با وسعت ۱۰ هکتار به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده است ، شهرک گلخانه‌ای فیروزآباد هم در سطح ۱۰ هکتار به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ هکتار دیگر نیز در دست احداث است.

    اژدری گفت: یک مجتمع گلخانه‌ای در بیله‌سوار مغان هم در حال احداث است که یک هکتار ازآن به بهره‌برداری رسیده است.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *