×
×

برپایی نمایشگاه بهاره از ۱۵ اسفند با تخفیف ۲۰ تا ۶۰ درصدی کالاها

  • کد نوشته: 486397
  • ۱۰ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رییس اتاق اصناف تهران گفت: نمایشگاه‌های بهاره از ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه در پنج نقطه تهران برگزار می‌شود و واحدها امسال متعهد شدند بین ۲۰ تا ۶۰ درصد تخفیف بدهند.
    برپایی نمایشگاه بهاره از ۱۵ اسفند با تخفیف ۲۰ تا ۶۰ درصدی کالاها
  • گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف تهران امروز در نشست خبری اظهار کرد: برگزاری هر بازاری خارج از تنظیم بازار و کارگروه نمایشگاهی اتاق اصناف، خلاف قانون است و این مسیر باید از اتاق اصناف طی شود. هدف اتاق اصناف این است پایان سال بازار منصفانه و با نظارت دقیق داشته باشیم.

    وی افزود: برپایی نمایشگاه‌های بهاره بر اساس قانون بر اساس اتاق‌های اصناف گذاشته شده و هر گونه توزیع کالا خارج از آن ممنوع است.

    رستگار ادامه داد: هدف از برپایی نمایشگاه‌های بهاره توزیع کالا توسط خود تولیدکنندگان و واحدهای صنفی دارای مجوز است تا نیاز مردم با قیمت مناسبی به دست آنها برسد. متأسفانه در نمایشگاه‌های بهاره‌ای که به صورت غیرمجاز در سال‌های گذشته برگزار شده حتی شاهد فروش کالاهای غیرمجاز بی‌کیفیت و حتی سرقتی بوده‌ایم.

    وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی مانند وزارت ارشاد و شهرداری تهران بیشترین دخالت را در برگزاری نمایشگاه‌های بهاره داشته‌اند، گفت: همچنین در این نمایشگاه‌ها نظارت‌های مستقیم از سوی بازرسی اصناف صورت می‌گیرد.

    رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: نمایشگاه بهاره امسال در پنج نقطه در شهر تهران از تاریخ ۱۵ اسفند تا ۲۵ اسفند برگزار می‌شود. بر این اساس این نمایشگاه‌ها به صورت پراکنده در نقاط مختلف شهر تهران شامل پارک ارم، فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای خاوران، مصلای تهران و شهر آفتاب برگزار می‌شود.

    به گفته وی، واحدها برای نمایشگاه بهاره امسال متعهد شدند بین ۲۰ تا ۶۰ درصد تخفیف بدهند. ساعت نمایشگاه نیز از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب و در ماه رمضان ۳ ظهر تا ۱۰ شب خواهد بود. شهرداری تهران دلیل برگزاری نمایشگاه‌های بهاره را مصوبه شورای شهر می‌داند، اما باید در نظر داشت که شهرداری نیز برای اجرا باید با هماهنگی و مجری‌گری اتاق اصناف نمایشگاه برگزار کند.

    رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به سوالی درباره فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حوزه فروش قسطی لوازم خانگی و ورود شورای رقابت به این موضوع نیز گفت: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای همه باید عادلانه باشد و اگر کسب و کاری راه اندازی شود که هزاران واحد صنفی دچار آسیب شوند، خلاف قانون است. همچنین شاهد هستیم در فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حوزه فروش قسطی لوازم خانگی، کار کارشناسی نشده و علاوه بر آسیب به صنوف، رفت و آمد مردم را هم دچار اخلال کرده است.

    عرضه کالاهای اساسی تنظیم بازاری

    همچنین احمد ابوالحسنی نایب رئیس اتاق اصناف تهران در این نشست تصریح کرد: در قسمتی از نمایشگاه، کالاهای اساسی تنظیم بازاری هم عرضه می‌شود که از سوی ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری و عرضه خواهد شد. در مجموع هم نمایشگاه‌های بهاره با محوریت صنوف پوشاک، کیف و کفش، کالای خواب، شیرینی و شکلات، آجیل و خشکبار و کالاهای اساسی برگزار خواهد شد.

    با مجوزی که برای برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب وجود دارد آجیل و شیرینی فروخته می‌شود این در حالیست که برپایی نمایشگاه بهاره تنها بر عهده اصناف است.

    وی ادامه داد: نمایشگاه بهاره امسال در ۵ نقطه تهران توسط اصناف برگزار می‌شود اما در کنار آن وزارت ارشاد و شهرداری تهران نیز تمایل به برگزاری نمایشگاه به صورت غیرقانونی دارند زیرا بر اساس قانون تنها اصناف هستند که امکان برگزاری نمایشگاه بهاره را دارند.

    ابوالحسنی افزود: وزارت ارشاد بر اساس مجوزی که بابت برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف دارد اقدام به برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند بهاره می‌کند و با عنوان نمایشگاه بهاره آجیل و شیرینی شب عید می‌فروشند. نمایشگاه‌های بهاره باید توسط تولیدکنندگان و اصناف دارای مجوز برگزار شود اما نمایشگاه‌هایی که توسط وزارت ارشاد یا شهرداری برگزار می‌شود محلی برای حضور واحدهای مجوز دار صنفی یا تولیدکننده نیست.

    این مقام صنفی ادامه داد: وزارت صمت و اداره اماکن از برگزاری نمایشگاه‌های غیرمجاز در شب عید سال جاری جلوگیری می‌کنند و به نظر می‌رسد که حتی شهرداری تهران و وزارت ارشاد امسال نتوانند نمایشگاه بهاره‌ای برگزار کنند.

    وی تصریح کرد: افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به برگزاری نمایشگاه بهاره می‌کنند دلسوزی برای مردم ندارند زیرا در این نمایشگاه‌ها تولیدکنندگان و اصناف دارای مجوز حضور نخواهند داشت.

    نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در نمایشگاه بهاره تنها باید افراد دارای مجوزهای صنفی و تولیدی حضور یابند تا محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند.

    ابوالحسنی تاکید کرد: در نمایشگاه‌های بهاره نظارت‌های صنفی و بازرسی در آن وجود دارد تا کالاهای غیرمجاز یا گرانفروشی صورت نگیرد.

    منبع: خبرگزاری مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *