×
×

برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی با کشورهای همسایه

  • کد نوشته: 486458
  • ۱۱ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی‌ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: پیگیری راه‌اندازی بازارچه‌های محلی دائم در روستاهای مرزی به صورت استانی و منطقه‌ای از اقدامات این سازمان است. همچنین برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات کشاورزی با کشورهای همسایه نیز در دستور کار قرار دارد.
    برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی با کشورهای همسایه
  • گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مجتبی رضازاده در نشست بررسی ظرفیت‌های اقتصادی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چالش‌های موجود در روستاهای مرزی که با حضور مدیران‌کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ۱۶ استان مرزی کشور به صورت برخط برگزار شد افزود: به‌منظور بررسی ظرفیت‌های اقتصادی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چالش‌های موجود در روستاهای مرزی برگزار شد.

    وی اظهار داشت: روستاهای مرزی کشور به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مزیت های متفاوت محلی، که دارای فرصت‌ها و ظرفیت‌های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ویژه‌ای هستند، می‌توانند به مثابه کمربندی ایمن برای کشور نقش خود را ایفا کنند.

    رضازاده افزود: در این راستا می‌توان با شناخت وضع موجود، چالش‌های پیش‌رو و ارائه راهکارهای اجرایی مناسب، در قالب برنامه‌ریزی جامع و عالمانه نسبت به بالفعل کردن ظرفیت‌ها، توسعه اقتصادی و زمینه های سرمایه‌گذاری و بهبود وضعیت معیشتی روستاییان اقدامات خوبی را انجام داد.

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی گفت: برنامه‌ریزی برای تقویت اقتصادی روستاهای مرزی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های معاونت دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است.

    وی افزود: در نظر داریم ظرفیت‌ها و چالش‌ها را شناسایی کنیم و پس از جمع‌بندی موارد و بررسی پیشنهادات استانداری‌ها در این زمینه، در جهت رفع مشکلات و چالش‌های موجود از طریق برگزاری جلسات مشترک با دستگاه‌ها و نهادی‌های متولی و پیشنهاد بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مرتبط، پیگیری‌های لازم را به‌عمل آورده و گام های اساسی برداریم.

    رضازاده خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات ویژه رئیس جمهور و وزیر کشور در خصوص تقویت اقتصادی و بهره گیری از ظرفیت روستاهای مرزی، نسبت به تشکیل کارگروه ویژه استان‌های مرزی با حضور مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها اقدام شد.

    وی با بیان اینکه پیگیری برای راه انداری بازارچه های محلی دائم در روستاهای مرزی به صورت استانی و منطقه‌ای از اهم اقداماتی است که در دستورکار این سازمان است گفت: در ادامه این راه، برگزاری نمایشگاههای عرضه محصولات کشاورزی با کشورهای همسایه نیز در دستورکار قرار خواهد گرفت.

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی اظهار امیدواری کرد، با همکاری استانداری‌ها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رونق اقتصادی روستاها و بهبود وضعیت معیشت روستاییان و حفظ و پایداری جمعیت در نقاط مرزی کشور باشیم.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *