×
×

تولید محصولات باغی ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافت

  • کد نوشته: 486217
  • ۵ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: امسال تولید محصولات باغی با رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۵ میلیون تن رسیده است.
    تولید محصولات باغی ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان ، مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران از رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی تولید محصولات باغی خبر داد و گفت: بنابر آمار بیش از ۲۵ میلیون تن محصولات باغبانی تولید می شود که حدود ۲۰ میلیون تن آن به محصولات سردرختی بر می گردد.

    به گفته او، طبق برآوردهای صورت گرفته بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتن سیب در کشور تولید شده که موجودی سردخانه ها بیش از سال گذشته است.

    شادلو با بیان اینکه کمبودی در عرضه محصولات باغی نداریم، افزود: مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است و نرخ محصولات هیچ ارتباطی به نوسانات قیمت ارز و سایر مولفه ها ندارد.

    نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با بیان اینکه نیازی به ذخیره سازی میوه شب عید نداریم، گفت: با توجه به فراوانی تولید میوه بیش از نیاز بازار، نیازی به ذخیره سازی میوه شب عید نداریم و شرایط بازار از بهار تاکنون مصداق این امر است به طوریکه قیمت در مبادی تولید و عمده فروشی مناسب است و افزایش قیمت در خرده فروشی ها ارتباطی به تولید ندارد و دستگاه های نظارتی باید نظارت داشته باشند.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *