×
×

سردرگمی برنامه های استراتژیک صادراتی با عدم فعالیت رایزن های اقتصادی ایران

  • کد نوشته: 486998
  • ۱ اسفند ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران از سردرگمی برنامه های استراتژیک صادراتی با عدم فعالیت رایزن های اقتصادی ایران خبر داد.
    سردرگمی برنامه های استراتژیک صادراتی با عدم فعالیت رایزن های اقتصادی ایران
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل از اگروفودنیوز، محسن امینی گفت: از حجم صادرات حدود ۱٫۷ میلیارد دلار ۱٫۳ میلیارد دلار آن مختص به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان است که صادرات پایدار به حساب نمی آید.

    نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در تمام دنیا رایزن‌های اقتصادی سفارتخانه‌ها، فعال هستند ولی این موضوع در خصوص کشور ما صدق نمی‌کند. بیشتر شرکت‌های تولیدی صنایع غذایی در نمایشگاه گلفود دبی مشارکت خواهند کرد ولی به دلیل عدم آگاهی از برنامه های استراتژیک سال آینده شرایط بستن قرارداد صادراتی با کشورهای دیگر را ندارند.

    این فعال صنایع غذایی کشور گفت: اگر امروز مشکلات داخلی حل نشود تولیدکنندگان به سمت سرمایه گذاری و تولید برون مرزی سوق داده می‌شوند. به دلیل تحریم‌ها واردات مواد اولیه به سختی انجام می‌شود و هزینه حمل محصولی مانند گندم با افزایش روبه رو بوده است پیمان‌های صادراتی بسته نشده و چالش تعهدهای ارزی از سوی دیگر بر تولیدکنندگان وارد میشود و در نتیجه رقابت پذیری در صنعت از بین رفته است.

    امینی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان به عنوان سرمایه های کشور یاد کرد و خواستار شد از تجارب آنها در بخش دولتی و تصمیم‌گیریها استفاده شود.

    منبع: اگروفودنیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *