×
×

صادرات سیب‌زمینی راهکار جلوگیری از مازاد محصول روی دست کشاورزان

  • کد نوشته: 486792
  • ۲۳ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با توجه به مازاد سیب زمینی روی دست کشاورزان، تسهیل روند صادرات منجر به پایداری تولید و کاهش زیان کشاورزان می‌شود.
    صادرات سیب‌زمینی راهکار جلوگیری از مازاد محصول روی دست کشاورزان
  • گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی تنها برای محصولات استراتژیک جوابگوست و در قبال مابقی محصولات، راهکار عملیاتی درستی نیست.

    به گفته او، با توجه به هزینه‌های بالای تولید و فساد پذیری محصول سیب زمینی باید راهکار اساسی برای مازاد محصول سیب زمینی روی دست کشاورزان اتخاذ شود تا پایداری تولید حفظ شود.

    شادلو نگاه به صادرات را فرآیند قطعی برای تعادل بازار دانست و افزود: با صادرات مازاد سیب زمینی علاوه بر پایداری تولید شاهد ایجاد تعادل در بازار خواهیم بود.

    نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: در شرایط کنونی تنها راهکار جلوگیری از مازاد تولید و نابه سامانی بازار، صادرات مازاد سیب زمینی است چراکه خرید تضمینی هزینه مالی بالایی برای دولت ایجاد می‌کند. از این رو در راستای چابک سازی دولت تنها مدیریت و نظارت در بازار باید صورت گیرد.

    او گفت: براساس آمار سالانه ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود، از این رو دولت باید تمام توان خود را در راستای تسهیل امر صادرات به منظور ایجاد تعادل بخشی در بازار بکار گیرد. کمااینکه در شرایط کنونی با بحث مازاد تولید مرکبات و سیب درختی هم روبرو هستیم.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *