×
×

صنعت تولید مرغ رکورد زد

  • کد نوشته: 487078
  • ۵ اسفند ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • وزیر جهاد کشاورزی جوجه‌ریزی بهمن ‌ماه را نشانه ظرفیت تولید صنعت مرغ کشور دانست و بر پایداری تولید در آخرین ماه سال تاکید کرد.
    صنعت تولید مرغ رکورد زد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل از مهر، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی نخستین هفته اسفند ماه، گفت: هیچ ممنوعیتی در مسیر تولید پذیرفته نیست و ایجاد مانع، تخلف و مسؤول باید پاسخگو باشد.

    وی بار دیگر رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها را برای صدور هرگونه مجوز با رعایت شرایط فنی مکلف کرد و افزود: همه مجوزهای کشاورزی اعم از باغبانی، زراعت، مرغداری، دامداری، آبزی‌پروری و… بدون محدودیت و در کوتاه‌ترین زمان به متقاضیان اعطا می‌شود و سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها در این زمینه نیاز به هیچ دستورالعملی از سوی وزارت جهاد کشاورزی ندارند.

    وزیر جهاد کشاورزی سیاست «سقف تولید برداشته شده است» را فصل‌الخطاب رفع هرگونه مانع در برابر تولید اعلام کرد و افزود: ایران سرزمین وسیعی است و با رعایت شرایط فنی، هرگونه مجوز تولید در سراسر کشور به بهره‌برداران داده می‌شود، به این ترتیب مسیر صدور مجوز تولید کوتاه‌تر و راه سرمایه‌گذاری هموارتر خواهد شد.

    وی عبور تولید مرغ کشور از ۱۵۱ میلیون جوجه‌ریزی در بهمن را گامی بزرگ در بازسازی صنعت مرغداری کشور خواند و تاکید کرد: حفظ این روند در اسفند ماه ضروری است. این راه بی‌بازگشت است و فروردین ۱۴۰۳ جهش تولید مرغ از رکورد بهمن امسال بیشتر خواهد بود.

    نیکبخت تولید مرغ با ظرفیت کامل را تنها گزینه فراوانی محصول و اقتصادی شدن صنعت از راه ورود به بازارهای صادراتی عنوان کرد.

    وی در همین حال صادرات، تولید قراردادی و خرید اضطراری مرغ مازاد در زمان بیش‌بود را اولویت سیاست‌گذاری در زیر بخش طیور وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: صادرات نیاز به منابع ندارد و ارزآور است، واحدهای راکد مرغداری با تولید قراردادی به چرخه فعالیت بازمی‌گردند و خرید مازاد، بازار محصول را به تعادل می‌رساند؛ با رعایت این سه اصل، عمده مسائل در توسعه صنعت مرغ حل می‌شود.

    وزیر جهاد کشاورزی در پایان تأمین نهاده و تلاش برای رفع موانع حمل و نقل را از دیگر اقدامات مدیریت کلان کشاورزی برای توسعه و رونق تولید مرغ دانست و بر حل مشکلات حمل نهاده از طریق گفتگو با سازمان حمل و نقل و راهداری و شرکت‌های ترابری تاکید کرد.

    منبع: خبرگزاری مهر
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *