×
×

مصرف شیر خطر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد

  • کد نوشته: 8594
  • ۱۴ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • امیرحسین خلخالی راد، کارشناس علوم تغذیه ، در پاسخ به این سوال که «در روزهای کرونایی باید از چه نوع رژیم غذایی تبعیت کنیم تا سالم بمانیم؟»، گفت: تجویز هر نوع رژیم غذایی مخصوص برای پیشگیری از ابتلا به یک ویروس خاص مانند کرونا صرفا جنبه اقتصادی دارد. وی با اشاره به راهکارهای تغذیه ای برای تقویت […]

    مصرف شیر خطر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد
  • امیرحسین خلخالی راد، کارشناس علوم تغذیه ، در پاسخ به این سوال که «در روزهای کرونایی باید از چه نوع رژیم غذایی تبعیت کنیم تا سالم بمانیم؟»، گفت: تجویز هر نوع رژیم غذایی مخصوص برای پیشگیری از ابتلا به یک ویروس خاص مانند کرونا صرفا جنبه اقتصادی دارد.

    وی با اشاره به راهکارهای تغذیه ای برای تقویت و بهبود سیستم ایمنی، افزود: برای اینکه سیستم ایمنی خوبی داشته باشیم و بتوانیم در این شرایط از خودمان مراقبت کنیم به ریزمغذی ها و درشت مغذی ها نیاز داریم.

    این کارشناس تغذیه، با تاکید بر لزوم عدم کاهش وزن سریع در روزهای کرونایی، تصریح کرد: زمانی که یک پاندمی به وجود می آید باید رژیم غذایی که کاهش وزن سریع ایجاد می کند را کنار بگذاریم، زیرا کاهش وزن خطر ابتلا به بیماری را بالا می برد.

    خلخالی راد، رژیم های مختصر جهت تثبیت وزن و یا کاهش یک کیلوگرم در ماه را مورد تایید قرار داد و اضافه کرد: برای تقویت سیستم ایمنی به ویژه در این روزها، باید پروتئین کافی با ارزش بیولوژیکی بالا دریافت کنیم. البته ۷۰ درصد پروتئین دریافتی باید از منابع حیوانی همچون شیر، پنیر، تخم مرغ، گوشت، مرغ و ماهی تامین شود.

    وی عدم مصرف لبنیات جهت جلوگیری از ابتلا به کرونا را اشتباه دانست و گفت: برخی تصور می کنند شیر سردی است و نباید مصرف شود، اما مصرف نکردن شیر خطر ابتلا به بیماری را بالاتر می برد.

    این کارشناس تغذیه، با بیان اینکه افراد مبتلا به کم خونی حتما باید دارو مصرف کنند، متذکر شد: افرادی که فقر آهن دارند نمی توانند از طریق خوردن غذا و رژیم غذایی کم خونی خودشان را درمان کنند، زیرا یک عدد قرص آهن ویتامینی معادل ۱۰ سیخ کباب گوشت دارد و مصرف این حجم غذا برای یک نفر امکان پذیر نیست.

    وی یک رژیم غذایی متعادل و متنوع را حاوی دو سهم از گروه میوه جات و سه سهم از گروه سبزی جات دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که در طول روز لبنیات، کربوهیدرات ها و پروتئین ها را به اندازه کافی دریافت می کنند، نیازی به مصرف مولتی ویتامین ندارند.

    خلخالی راد، با تاکید بر لزوم دریافت روزانه ۲۰۰۰ واحد ویتامین D برای افرادی که دچار کمبود نیستند، یادآور شد: اگر در کنار غذا از ویتامین C، روی، سلنیوم و منیزیم استفاده کنیم، سطح ایمنی بدن ما بالا می رود.

    ایسنا

    سرویس خبری : علمی و تغذیه

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *