×
×

پرداخت تسهیلات ۸۳ میلیارد تومانی به چایکاران و کارخانجات در سال جاری

  • کد نوشته: 486870
  • ۲۶ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • رئیس سازمان چای، از پرداخت تسهیلات ۸۳ میلیارد تومانی به چایکاران و کارخانجات در سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۷۵ میلیارد تومان در بخش سرمایه در گردش و هشت میلیارد تومان به صورت سرمایه‌ای برای بالغ بر ۶۵۰۰ متقاضی پرداخت شده است.
    پرداخت تسهیلات ۸۳ میلیارد تومانی به چایکاران و کارخانجات در سال جاری
  • گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل از ایسنا، حبیب جهانساز با بیان اینکه احیای باغات چای در دستور کار دولت است، اظهار کرد: در سال های گذشته سطح زیر کشت چای به ۱۵ هزار هکتار و تولید چای به ۱۷ هزار تن رسیده بود.

    وی افزود: با حمایت‌های دولتی طی سال های اخیر در بخش های خرید تضمینی و تامین منابع صندوق توسعه صنعت چای و پرداخت تسهیلات و متناسب سازی قیمت برگ سبز، شاهد افزایش سطح باغات چای در دست بهره برداری تا ۲۲ هزار هکتار هستیم که نشان دهنده احیای ۷۰۰۰ هکتاری است.

    رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با تنفس مناسب به چایکاران، عنوان کرد: حدود ۵۰۰۰ هکتار از باغات باقی مانده ظرفیت احیا دارند و می توانیم این سطح را مجددا به چرخه تولید بازگردانیم که لازمه آن مدیریت نرخ و حجم واردات و ایجاد صرفه اقتصادی برای چایکار و ارتقای مکانیزاسیون از طریق خرید ماشین آلات و ورود بخش خصوصی جهت برندسازی است.

    جهانساز با بیان اینکه دو نوع تسهیلات را برای چایکاران و کارخانجات چای سازی از محل صندوق در نظر گرفتیم، اضافه کرد: تسهیلات سرمایه در گردش و تسهیلات سرمایه‌ای برای چایکاران شامل اصلاح و احیا و بهزراعی باغات و مکانیزاسیون و برای کارخانجات شامل بهداشتی کردن و برندسازی است.

    وی از پرداخت تسهیلات ۸۳ میلیارد تومانی به چایکاران و کارخانجات در سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۷۵ میلیارد تومان در بخش سرمایه در گردش و هشت میلیارد تومان به صورت سرمایه‌ای برای بالغ بر ۶۵۰۰ متقاضی پرداخت شده است.

    رئیس سازمان چای از چایکاران خواست برای دریافت تسهیلات بهزراعی تا پایان اسفندماه به ادارات چای شهرستان‌ها مراجعه کنند و یادآور شد: سود این تسهیلات چهار درصدی است.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *