×
×

یک میلیارد نهال در کشور کاشته می‌شود

  • کد نوشته: 486598
  • ۱۶ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی کشور گفت: در مدت ۴ سال، یک میلیارد نهال در کشور کاشته خواهد شد.
    یک میلیارد نهال در کشور کاشته می‌شود
  • گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل از موج، حسن وحید در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ملی کاشت ۵ هزار هکتار نهال اکالیپتوس در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، گفت: در سطح کشور متعهد هستیم که ظرف مدت ۴ سال،  به دستور ریاست‌جمهور و توصیه مقام معظم رهبری، تولید و نیز کشت شود.

    معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه  مدلی که در استان خوزستان در حال رخ دادن است، یک مدل اقتصادی بسیار مفید برای اشتغالزایی به‌شمار می‌رود که می‌طلبد مسئولان امر از این مقوله مهم نهال کاری حمایت کنند، ادامه داد:  نهال‌هایی که اینجا با عنوان زراعت چوب تهیه می‌شوند در بحث اقتصادی می‌تواند در منطقه بسیار تاثیرگذار باشد.

    وی افزود: اثرات درختکاری بر کسی پوشیده نیست و فواید بسیار مثبتی برای جامعه و مردم دارد.

    وحید بیان کرد: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، یک شرکت با قدمت در حوزه تولید و اقتصاد است و در صدد کاشت ۵ هزار هکتار نهال اکالیپتوس هستند که سازمان منابع طبیعی از این امر بسیار مهم و مفید حمایت می‌کند؛ چراکه این موضوع در کنترل ریزگرد‌ها و ایجاد اشتغال در منطقه می‌تواند ثمربخش باشد.

    منبع: موج

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *