×
×

۸۳ هزار تن نهاده های دامی در لرستان توزیع شد

  • کد نوشته: 486874
  • ۲۶ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: ۸۳ هزار تن نهاده های دامی جو، کنستانتره و سبوس توسط اتحادیه ها و تشکل های تحت پوشش شبکه تعاون روستایی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان توزیع شده است.
    ۸۳ هزار تن نهاده های دامی در لرستان توزیع شد
  • گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل ازایرنا، غلامعلی فتحی  اظهار کرد: یکی از برنامه های مستمر تعاون روستایی، توزیع انواع کود، نهاده های دامی و بذور اصلاح شده بین کشاورزان و روستاییان است که در این راستا تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی (آلی، زیستی و ریزمغذی) بین کشاورزان استان توزیع شده است.

    وی افزود: همچنین مقدار سه هزار و ۲۲۳ تن انواع بذور اصلاح شده از ارقام گندم در استان تولید و فرآوری و بین کشاورزان استان توزیع شده که نسبت به برنامه تعیین شده در ابتدای سال ۱۶۱ درصد رشد داشته است.

    مدیرکل تعاون روستایی لرستان در خصوص تامین و توزیع انواع سموم شیمیایی تاکید کرد: همچنین ۱۱ هزار و ۶۱۱ کیلوگرم انواع سموم شیمیایی بین کشاورزان توزیع شده که نسبت به سال گذشته ۱۲۹ درصد رشد داشته است.

    فتحی همچنین با اشاره به آغاز سورت، بارگیری و حمل پرتقال از شمال کشور به مقصد سردخانه های لرستان جهت توزیع در شب عید عنوان کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته و براساس نیاز بازار حدود ۴۰۰ تن پرتقال توسط تیم اعزامی تعاون روستایی خریداری شده تا در تامین میوه شب عید شهروندان استان با مشکل مواجه نشویم ، همچنین ۲۰۰ تن سیب نیز در سردخانه های استان ذخیره سازی شده است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *