×
×

واردات به کمک بازار گوشت می‌آید

  • کد نوشته: 486227
  • ۵ بهمن ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • در حالی که طبق اعلام مرکز آمار عرضه دام در بازار کم شده و عاملی برای بالا رفتن قیمت گوشت در بازار شده است، یک سازمان دولتی در توافق با مسئولان ارمنستان از هفته آینده دام وارد کشور می‌کند.
    واردات به کمک بازار گوشت می‌آید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل ازفارس ،علی عزیزی، یک مشتری در فروشگاه محصولات پروتئینی در جنوب تهران، می‌گوید که «گوشت را کیلویی ۵۰۰ هزار تو مان خریدم» و در چندماه حدود ۱۰۰ هزار تومان گرانتر شده است.

    طبق مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در آبان ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال قبل، نشان‌دهنده کاهش ۳۰ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. با در نظر گرفتن مصرف سالانه یک میلیون تن گوشت در کشور، این رقم ماهانه ۸۴ هزار تن می شود که در آبان ۲۷ هزار تن کمتر بوده است.

    بخش خصوصی و سازمان های دولتی گزینه واردات را برای کاهش سریع قیمت ها تا پایان سال دنبال می کند، بر اساس اطلاعاتی که در سایت سازمان اقتصادی کوثر منتشر شده است، برای جبران کاهش عرضه «از هفته آینده دام از ارمنستان وارد کشور می‌شود» این توافق بین مدیر عامل این سازمان با سفیر ارمنستان در ایران انجام شده است.

    قائم مقام تجارت و تنظیم بازار وزیر جهاد کشاورزی هم چند روز پیش اعلام کرد که واردات گسترده گوشت گرم و منجمد از ۸ کشور آغاز شده و بانک مرکزی هم ارز مورد نیاز را تامین کرده است.

    پیمان پاک اعلام کرد که قیمت گوشت شقه گوسفندی تا پایان سال به کیلویی ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تومان می رسد و قیمت ۱۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

    ناصر فخاری ،مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، درباره جزئیات این توافق گفته است که با ارمنستان توافق شده دام های وارداتی از این کشور با محصولات تولید این سازمان تهاتر شود، این سازمان در حوزه های مختلف دامی، کشاورزی، صنعتی فعالیت دارد.

    فخاری تاکید کرده است که واردات محدود نخواهد بود و برای واردات در هر دو بخش دام سبک و دام سنگین به توافق رسیده‌ایم.

    منبع: فارس

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *